piątek, 17 kwietnia 2015

chwila dla Dąbrowskich

Pisałam wcześniej, że udało mi się ruszyć z  Dąbrowskimi czyli moja linia po mieczu... ale czasu jakoś zabrakło żeby coś więcej o moim śledztwie napisać.

Dzięki porządkowaniu drzewa z portalu mundia- szkoda, że  przejętego przez ancestry rok temu,  uświadomiłam sobie że nie muszę udać się do Nowego Miasta nad Pilicą aby ruszyć dalej bo mam  dane rodziców mojego pradziadka Józefa Dąbrowskiego z jego aktu zgonu. Czasem tak jest, że  otrzymujemy dokument a w chwili otrzymania  nie ma szans na ruszenie z kopyta z poszukiwaniami bo brak danych dostępnych i jakoś nam się zakoduje poprzedni stan wiedzy i... stoimy w miejscu mimo że  moglibyśmy  już dawno ruszyć dalej. 

Och jak miło było  gdy po wpisaniu w genoszukacz nazwisk Dąbrowski i Bator (nazwisko panieńskie Matki Józefa) pojawił sie ślub rzeczonego Józefa i Tekli Radzymińskiej, którego to chciałam szukać w Nowym Mieście oraz ślub rodziców Józefa.
W Białej Rawskiej a dokładnie w okolicznych wsiach, głownie w Starej Wsi, rodzi się też dziewięcioro rodzeństwa  Józefa.
Nagle znikają mi  a w akcie ślubu Wawrzyńca Dąbrowskiego z Franciszką Bator jest podane miejsce urodzenia Wawrzyńca -Popiele.


Popiele pod Gryficami raczej odpadały, Popiele na Ukrainie.. tez za daleko jak na chłopów, chociaż...?
I z pomocą przyszli koledzy genealodzy z facebookowej grupy. Ktoś podrzucił folwark Popiele w parafii Lutkówka koło Mszczonowa. To zdecydowanie bardziej pasowało. Obecnie po folwarku nie ma śladu. Popiele to jedynie nazwa uliczki ale to jest  to miejsce z którego Dąbrowscy przewędrowali do Białej Rawskiej.


Paweł Dąbrowski  był w Popielach sołtysem.. ubawiła mnie ta wypatrzona w którymś akcie wzmianka...  widocznie historia lubi się powtarzać bo mój Ojciec przez dwie kadencje  był na tym dumnym stanowisku, a jego brat chyba  nawet dłużej.  Czyli kontynuowali  tradycję rodzinną - no cóż, że po pięcio pokoleniowej przerwie.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz