wtorek, 8 stycznia 2013

Maria z Dattelbaumów- wstępnie tajemnica rozwiana

Jakiś czas temu dostałam z AP Kraków akt ślubu Marii Dattelbaum i Ludwika Ciepielowskiego. Akt jak akt. Nic specjalnego  do moich wiadomości nie wnosi o Panu Młodym  poza faktem że pracował tez Bielsku-białej (wtedy samej Białej jeszcze). Czyli zasięg poszukiwań śladów po nim od Bielska po Lutowiska.
Liczyłam na coś nowego o Pannie Młodej i ... i znalazłam i nie. Bo o niej tylko tyle że adres zamieszkania ul. Smoleńsk, Klasztor Felicjanek. Wiek 24 lata (co mi się nie zgadza nic a nic)
Poczytałam o tym zakonie. Dowiedziałam się że Felicjanki poza sierocińcem prowadziły przygotowania do przejścia na katolicyzm osoby wyznania mojżeszowego, często wbrew rodzinie, ukrywając takie panienki.

Mam pewien trop zatem... mogę zacząć szukać- zdalnie- aktu chrztu Marii z okolic 1874 roku (data ślubu), w parafii do której należał zakon.

W spisie ludności Krakowa Maria na wpisaną datę urodzin jako 20.10. 1857 roku... z aktów jej dzieci znam imiona jej rodziców... na stronie Dattelbaum Family  jest jej  rodzina- informacja o Marii jest ode mnie- mam akt urodzenia Riwke Dattelbaum  z 18.10.1857 roku, myślałam że to może ona...(przy chrzcie zmieniła imię zapewne), ale z danych zamieszczonych na Dattelbaum Family wynika że Riwka wzięła ślub i to nie z Ludwikiem...
Ech... wysłałam do Krakowa prośbę o akt chrztu Marii - może znajdą, może coś wyjaśni. Czekam dalej ... ciągle Marię spowija  mgła tajemniczości... choć powolutku opada...
opada.... opada....opada...

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz